måndag 19 mars 2012

En blygsam återkomst

Jag tror bestämt jag försovit mig.

Ibland har jag för bra drömmar, så jag glömmer helt enkelt leva utanför dem. Som när drömde om att jag dumpade avföring i toaletten, och sen när jag vaknade hade jag en extra penis i kalsongerna. När jag kikade efter var den brun. Den var kladdig, men det var inte choklad.

En annan dröm jag har är att det ska göras en film om vanliga apor, fast de har superkrafter. Till exempel; tänk dig en apa - vanlig apa - fast den kan projektera sina tankar samt sin vilja in i ditt undermedvetna. Eller en apa som kan flyga och skjuta missiler ur sina naglar. Varför inte en apa som kan förvandla allt kring sig till is, eller har brinnande avföring den slungar kring sig?  Den filmen hade jag velat se.


Gällande sju-punkts-listor, så tror jag att jag avvaktar. Jag kommer förmodligen bara kasta in dem om jag känner att det varit en oerhört lärorik vecka. Det blir mycket samma sak varje vecka för mig om det är ett tvång att ha med listan.
Dock tänkte jag kontra den nyheten med en annan. Jag tänkte införa "månadens-bus". I detta projekt vill jag att läsarna deltar, att de skickar in egna bus de gjort under månaden och jag väljer ut ett att publicera här. Ni får väldigt gärna även ta bilder på busen när de genomförs, eller filma dem. Inget måste, men ett klart plus.
Som exempel kan jag berätta förra månadens bus som jag utförde; jag var inne på Coop, och de hade dålig belysning bland sina rotfrukter, så jag placerade en sötpotatis bland den vanliga potatisen. Den smälte in perfekt. Jag kände mig oerhört nöjd med dagen efter det, jag somnade med ett leende på läpparna.
Så, var inte blyga, byt namnen på postlådor, sno din systers underkläder, betala med femtioöringar i gamla kaffeautomater. Ja, skapa vardagskaos i din omgivning, och informera mig om era dåd. Annars får jag ju se till att göra allt själv, och det tär på mig, jag börjar bli gammal. Jag har funnit gråa hårstrån i min näsa, samt att jag tycker alla remake-filmer är onödiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt